Menu Sluiten

Gevelreclame 

Gevelreclame

Je kunt als ondernemer op heel veel verschillende manieren reclame maken. Een van de meest duurzame manieren van het maken van voor elke onderneming belangrijke reclame is kiezen voor gevelreclame. Voor een relatief kleine investering krijg je 24/7 reclame terug. 

Ja, het is zeker de moeite waard om voor gevelreclame te kiezen. Ga maar na: als iemand je bedrijfspand ziet, dan kijken ze eerste naar de gevel. Wat dat betreft is de gevel een soort van visitekaartje. Dat kan ook meteen een valkuil zijn, als je er niet voor zorgt dat het er altijd goed en netjes uitziet. Onderschat dat niet als ondernemer, want een eerste indruk maak je immers maar een keer.

Steeds weer wisselende gevelreclame

De voordelen? Gevelreclame is in de eerste plaats altijd zichtbaar. Dat is natuurlijk gunstig als er veel verkeer langs die plek komt. In dat geval heb je meteen een erg groot bereik. Niet alleen de zichtbaarheid wordt met gevelreclame sterk vergroot, dat geldt ook voor de vindbaarheid. Doorgaans wordt gevelreclame gemaakt door het plaatsen van het logo en de bedrijfsnaam op de gevel. Er zijn echter heel veel meer mogelijkheden. Je kunt kiezen voor extra verlichting zodat de gevelreclame ook in het donker goed te zien is en je kunt eveneens voor gekleurde letters gaan. Je kunt ook een spandoekframe laten plaatsen waardoor je steeds met wisselende gevelreclame kunt werken.

Zorg dat je binnen en buiten hetzelfde uitstraalt

Het is zaak je gevel echt als je visitekaartje te beschouwen. Denk na wat je wilt uitstralen en zorg dat je de juiste sfeer creëert, iets dat door de vele toepassingsmogelijkheden prima mogelijk is. Let er wel op dat je eenheid blijft uitstralen, dat dus de buitenkant van je pand sterke overeenkomsten met het interieur.

Bepaald ook niet onbelangrijk – zeker in deze tijden- is dat gevelreclame relatief goedkoop is. Je moet uiteraard wel een investering doen in de aankoop van materialen, daar staat echter wel 24 uur per dag reclame tegenover. En dus sluit je altijd een goede deal, want het geïnvesteerde geld is het zeker en dubbel en dwars waard. Gevelreclame is duurzaam en doorstaat weer en zelfs heel harde wind. Door met led-verlichting te gaan werken bespaar je ook nog eens energie en hoef je veel minder vaak met het wisselen van lampen aan de gang. En dus is gevelreclame iets om eens serieus na te denken. Denk daarbij verder dan alleen een logo en de bedrijfsnaam, want er zijn veel meer mogelijkheden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *